Skip to main content

S MEĐUNARODNE KONFERENCIJE U SARAJEVU: NASTAVNICI NISU SAMO PRENOSITELJI ZNANJA, VEĆ I VODIČI KROZ SLOŽENE IZAZOVE MODERNOG ŽIVOTA

Uloga nastavnika neizmjerno je važna u oblikovanju budućih generacija. No, zbog promjena u društvu i tehnološkog razvoja, i ta uloga se neprestano mijenja, te se od nastavnika traži, ne samo da bude prenositelj znanja, već i vodič kroz složene izazove modernog života.

Rečeno je to na međunarodnoj konferenciji pod nazivom "Nastavnička uloga u društvu koje se brzo mijenja", a koju je organizirao Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo, u saradnji s Ministarstvom za odgoj i obrazovanje KS i Ministarstvom za nauku, visoko obrazovanje i mlade  KS.

Obraćajući se učesnicima konferencije, upriličene povodom Svjetskog dana učitelja, ministrica za odgoj i obrazovanje Naida Hota-Muminović osvrnula se na tehnološka dostignuća i sve prisutniju upotrebu umjetne inteligencije.

"Mi taj tok preuzimanja našeg posla od vještačke inteligencije, koja će se koristiti u nastavi, možemo usmjeriti u svoju korist samo ako procese humaniziramo, ako nam pitanje ukupne učeničke dobrobiti bude suštinsko, ako postanemo konkurentni po onome što vještačka inteligencija ne može - zagledati se u brzomijenjajuća raspoloženja učenika, za koje nam je pripala privilegija da s njima provodimo vrijeme u realnom prostoru i vremenu svaki dan. Vještačka inteligencija ne može anticipirati njihov unutrašnji svijet, ne može im beskrajno željeti dobro, ne može zavrijediti povjerenje... Na taj način, mi možemo sačuvati svoju ulogu", poručila je, između ostalog, ministrica Hota-Muminović.

Na ovom jednodnevnom događaju okupili su se domaći i međunarodni stručnjaci iz ove oblasti, koji su pozvani da govore na temu konferencije. Putem tri različita panela i otvorene diskusije sučeljavali su argumentaciju kako bi ponudili rješenja za izazove s kojima se susreće nastavnička profesija.

Kako je rečeno, nastavnička profesija suočava se s brojnim izazovima u cijelom svijetu. Mnoge zemlje rade na strateškim aspektima prevazilaženja tog problema. Razlozi ovakvog stanja na globalnom nivou veoma su slični razlozima u Bosni i Hercegovini i Kantonu Sarajevo. Privlačenje, odabir i zadržavanje nastavničkog osoblja ključno je za uspjeh obrazovnog sistema i prevazilaženje nedostataka kvalifikovanih nastavnika.

Na konferenciji su plenarno predstavljeni najznačajniji aspekti koji utječu na nastavničku ulogu u savremenom društvu, odabir ovog zanimanja među mladim ljudima, te kako to izgleda iz pozicije nastavničkih fakulteta, a uz to je zahvaćena i profesionalna orijentacija učenika kao budućih nastavnika. Prepoznat je utjecaj medija na sliku o nastavničkoj profesiji kao važan faktor privlačenja budućih nastavnika. Posebna pažnja posvećena je kontinuiranom profesionalnom razvoju nastavnika s osvrtom na vidove pomoći nastavnicima početnicima.

Važnost izrade silabusa koji prate savremene trendove u obrazovanju budućih nastavnika okupila je predstavnike akademske zajednice koji su ukazali na pristupe koji se zagovaraju na nivou univerziteta.