Skip to main content

Održana radionica u sklopu projekta „Podrška inkluziji“

U petak 17.10.2014. godine u prostorijama Centra za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu održana je prva radionica u sklopu projekta „Podrška inkluziji“ uz podršku Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo. Radionica je održana za 30 predstavnika redovnih osnovnih škola u Kantonu Sarajevo, koje u svojim razredima imaju učenike sa posebnim obrazovnim potrebama – poteškoće sa vidom, a cilj je popularizirati edukativni softver kako bi nastavnici koji rade sa sa učenicima kojima su ovi softveri potrebni, odnosno koji su u procesu inkluzije uključeni u redovnu nastavu, mogli tim učenicima pružiti mnogo više znanja i pokazati im na koje sve načine mogu doći do tog znanja koje im je potrebno za svakodnevni život, istakla je mr.sci.Azemina Njuhović, pomoćnica ministra obrazovanja za informatizaciju, u svom obraćanju. Damir Ovčina, direktor Centra za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu kazao je da je ovaj softver u upotrebi u Centru već nekoliko godina, te da se primjenjujući u nastavi pokazao izuzetno korisnim za rad sa djecom koja imaju posebne obrazovne potrebe usljed slabovidosti ili sljepoće, kojima je na osnovu dugogodišnjeg iskustva i prilagođen. Cilj radionice je bio i prezentovanje i uvođenje u nastavu edukativnih softvera, koji su proizvod Centra za slijepu i slabovidnu djecu. Ukoliko učenik ima problem samo sljepoće ili slabovidnosti, bez drugih poteškoća, zahvaljujući ovom softveru uz dobar trening, podršku, motivirane i zainteresovane roditelje može se bez ikakvih problema uključiti u redovnu nastavu. Autor softvera je Hamdo Kentra, a licencu za BiH ima Centar za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu. Edukativni softveri pružaju učenje kroz igru prilagođeno njihovim mogućnostima. Istovremeno edukacija učitelja/nastavnika koji rade s ovim učenicima će povećati nivo njihove informatičke pismenosti, upoznati ih sa Brajevim pismom, odnosno povećati njihove kompetencije. Razvoj tehnike i tehnologije uticali su na promjene u načinu rada u školskim ustanovama, u odgojno-obrazovnim sadržajima i odnosu nastavnika i učenika, tako da će u ovom projektu učestvovati i Udruženje nastavnika i profesora informatike Kantona Sarajevo koji će oragnizovati radionice za nastavnike i pružati stručnu pomoć. Značajno mjesto među „elektronskim dodacima" tradicionalnim izvorima znanja u savremenim školama pripada računaru. Pomoću svog jezika, simbolima i znacima, upravljanjem, računar predstavlja sponu između fizičkog iskustva koje učenik stiče u interakciji sa okolinom i simboličkog značenja kao rezultata prerade već stečenog iskustva. Ovi programi, didaktički osmišljeni, omogućavaju napredovanje u skladu sa učeničkim mogućnostima, izazivajući na svakom dostignutom nivou osećanje kompetentnosti. Na kraju su svi predstavnici redovnih osnovnih škola besplatno dobili po jedan primjerak softvera kako bi ga mogli primjenjivati u inkluzivnoj nastavi, a od softvera se očekuje da učiteljima/nastavnicima i učenicima pomogne pri: • Lakšem, bržem i boljem savladavanje nastavnih sadržaja. • Aktivnijem uključivanju u nastavu učenika sa poteškoćama u razvoju. • Obezbjeđivanje jednakih uslova svim učenicima u sistemu obrazovanja. • Uvođenje tehnoloških rješenja u nastavni proces za učenike i nastavnike.