Skip to main content
Please wait...

Uvođenje eksperimentalnog učenja u sistem formalnog obrazovanja

(20, Apr 2016)

Predstavnice OPEN EUROPE CONSULTING-a gđe Irena Madžoski Schilde i Klaudija Bilić – Selmanović predstavili su Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade inicijativu za pilot projekat na temu: „Introduction of Experimential Learning in Bosnia and Herzegovina - Uvođenje eksperimentalnog učenja u sektor formalnog obrazovanja u BiH, koji bi se realizovao uz podršku njemačke fondacije Porticus. Osnovna ideja prijedloga projekta je pružiti uspješne sadržajne koncepte i pedagoške metode za rad sa učenicima u prilagođenoj formi, prenoseći ključne kompetencije.
Lisabonska strategija Evropske unije Države članice Evropske unije (EU) obavezale su se u okviru Lisabonske strategije do 2020. godine podržati uvođenje procesa učenja koje omogućuju razvoj novih vještina i definisanih ključnih kompetencija u oblasti cjeloživotnog učenja. Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje bi se kod mladih steći na kraju njihovog osnovnog obrazovanja. Ključne kompetencije su nezavisne jedna od druge, ali svaka unapređuje razvoj osnovnih kompetencija kao što su kritično mišljenje, kreativnost, inicijativa, rješavanje problema, procjena rizika, donošenje odluka i konstruktivno upravljanje osjećajima.
S pogledom na ostvareno članstvo Bosne i Hercegovine u Evropskoj uniji neophodna je svijest o unapređenju procesā učenja i prilagođavanje ovoj temi, posebno u sektoru formalnog obrazovanja. Lisabonska strategija preporučuje uspostavljanje partnerstava za učenje između škola, centara za obuku, preduzeća i istraživačkih institucijana za njihovu obostranu korist.
Pomoćnici ministra Abid Fejzić i mr.sci. Azemina Njuhović, te stručni savjetnici Indira Mešković i Alija Grabovica su istakli spremnost ministarstva da da podršku svim procesima i projektima koji mogu biti značajni za poboljšanje kvalitete obrazovanja.

Slika