Skip to main content
Please wait...

Predstavnici Misije OSCE-a kod ministra Kazazovića: Edukacija o metodologiji “Indeks inkluzivnosti” vrlo brzo počinje u svim odgojno-obrazovnim ustanova u KS

(21, May 2015)

Projekt “Indeks inkluzivnosti” i njegovo uvođenje u sistem obrazovanja Kantona Sarajevo tema je o kojoj je danas razgovarao ministar za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo Elvir Kazazović sa predstavnicima Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini Suzanom Škobo, Ivankom Matović i Ninoslavom Vasiljevićem.

Metodologija “Indeks inkluzivnosti” pomaže školama u smanjivanju prepreka učenju te potiče aktivno sudjelovanje djece i omladine. Osnovni cilj primjene “Indeksa inkluzivnosti” jeste da obrazovne vlasti, prosvjetni radnici i svi drugi odgovorni akteri, postanu još angažiraniji u osiguravanju aktivnog učešća, odgovornosti, transparentnosti i inkluzivnosti u obrazovnim sistemima.

“U narednom periodu planirano je da se edukacija o ovoj metodologiji počne provoditi i u svim odgojno-obrazovnim ustanovama u Kantonu Sarajevo”, najavio je ministar Kazazović.

Prema riječima predstavnika OSCE-a, Misija trenutno provodi ovaj projekt u 40 općina u BiH radi stvaranja lokalnih mehanizama za stalno promovisanje kvalitetnoga inkluzivnog obrazovanja, osiguranja da škole izrađuju i primjenjuju godišnje razvojne planove, poticanja općine na izradu i primjenu vlastitih razvojnih planova kao dopune razvojnim planovima škole te uvođenja metodologije ‘Indeksa inkluzivnosti’ u redovne obrazovne sisteme.

Inače, provođenje projekta “Indeks inkluzivnosti” pomaže školama da se razvijaju na način koji podjednako cijeni sve učenike. Projektnim materijalima vode škole kroz razvojni proces koji se oslanja na znanje i iskustvo zaposlenika, mladih ljudi, njihovih porodica te zajednice. Materijali potiču na samoprovjeru kulture, politike i prakse u školama. U tu svrhu se koristi prethodno utvrđeni okvir za planiranje te skupina pokazatelja i pitanja koja podrazumijevaju detaljno bavljenje svim aspektima školovanja – kako u učionici, tako i na školskom igralištu i u zbornici. Škola, analizom odgovora u toku navedenog procesa, određuje razvojne prioritete, a planove za inkluzivne promjene pretvara u praksu.

Ovom prilikom, razmijenjene su sve važnije informacije o planovima i aktivnostima na polju obrazovanja koje će u narednom periodu poduzimati Misija OSCE-a u BiH, ali i resorno ministarstvo.