Skip to main content
Please wait...

Dopis Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade KS članicama Univerziteta u Sarajevu u vezi sa provođenjem štrajka

(8, Sep 2014)

Broj: 11-05-38-23147-2/14
Sarajevo: 08.09.2014. godine

UNIVERZITET U SARAJEVU
FAKULTETI/AKADEMIJE
n/r DEKANA

Predmet: Dostava informacija o činjeničnom stanju i eventualno preduzetim aktivnostima u skladu sa zakonom, traži se

Poštovani,

uvažavajući činjenicu da je na fakultetu/akademiji kojim rukovodite najavljeno održavanje štrajka počev od 08.09.2014. godine, potrebno je da Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo hitno dostavite informaciju da li je u okviru organizacione jedinice kojom rukovodite organizacija štrajka provedena u skladu sa odredbama Zakona o radu („Službene novine Federacije BiH“ broj: 43/99, 32/00 i 29/03), Zakona o štrajku („Službene novine Federacije BiH“ broj: 14/00) i Pravilnika o organizaciji vođenja štrajka Sindikata Univerziteta u Sarajevu. Uvažavajući činjenicu da naprijed navedeni zakonski propisi izričito propisuju aktivnu ulogu poslodavca u postupku koji prethodi održavanju štrajka, potrebno je da se odredite u odnosu na sljedeće:
- da li ste Sindikatu Univerziteta u Sarajevu dostavili prijedlog poslova koji se ne mogu prekidati za vrijeme štrajka shodno odredbi člana 5. Zakona o štrajku te da li ste sa Sidnikatom UNSA postigli sporazum o tim poslovima,
- da li vam je Sindikat Univerzitet u Sarajevu objavio sporazum o poslovima koji se ne mogu prekidati za vrijeme štrajka shodno članu 5. Zakona o štrajku,
- da li ste sa Sindikatom Univerziteta u Sarajevu prije otpočinjanja štrajka provodili postupak mirenja odnosno neki drugi način mirnog rješavanja spora (član 6. stav 1. Zakona o štrajku),
Kako je Zakonom o radu (član 128. stav 3. Zakona) i Zakonom o štrajku (član 2. stav 2. Zakona) propisano da se štrajk može provesti samo u skladu sa odredbama tih zakona, Kolektivnim ugovorom i pravilima sindikata o štrajku, tražimo da Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo dostavite informaciju da li je postupak koji je prethodio samom održavanju štrajka sproveden na način i uz preduzimanje radnji od strane poslodavca i Sindikata Univerziteta u Sarajevu koje su precizno propisane Zakonom o radu, Zakonom o štrajku i Pravilnikom o organizaciji vođenja štrajka Sindikata Univerziteta u Sarajevu.
Odredbom člana 3. stav 2. Zakona o štrajku propisano je da samo organizovanje i učestvovanje u štrajku, koji se provodi u skladu sa odredbama zakona, kolektivnog ugovora i pravilima sindikata o štrajku, ne predstavlja povredu ugovora o radu. Kako je istim zakonom u članu 10. propisano da poslodavac može da podnese zahtjev nadležnom sudu radi zabrane organiziranja i provođenja štrajka koji je organizovan suprotno odredbama ovog zakona, kolektivnog ugovora i pravilnika o radu, tražimo da nas hitno, u roku od 24 sata od dana prijema ovog dopisa, informišete o tom da li je štrajk na fakultetu/akademiji kojim rukovodite organizovan u skladu sa odredbom člana 2. stav 2. Zakona o štajku.
Ukoliko postupak organizovanja štrajka nije proveden na način i u postupku koji je precizno propisan zakonom, a koji postupak podrazumijeva aktivno sudjelovanje poslodavca, tražimo da shodno odredbi člana 10. Zakona o štrajku, nadležnom sudu podnesete zahtjev radi zabrane organiziranja i provođenja štrajka koji je u suprotnosti sa relevantim zakonskim i podzakonskim propisima.

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo od dekana fakulteta/akademija na kojima je organizovan štrajk, ne traži niti očekuje donošenje odluke o zabrani štrajk, niti da štrajk proglase nezakonitim, nego da shodno odredbi člana 10. stav 1. Zakona o štrajku nadležnom sudu podnesu zahtjev za zabranu organizovanja i provođenja štrajka, ukoliko štrajk nije organizovan u skladu sa članom 2. stav 2. Zakona o štrajku.

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo očekuje od dekana fakulteta/akademija na kojima je štrajk organizovan na zakonit način, da zaposlenicima koji su pristupili provođenju štrajka, osiguraju nesmetano provođenje štrajka.
Dakle, napominjemo da je u nadležnosti suda donošenje odluke da li je štrajk organizovan i proveden na zakonit način, dok je u nadležnosti poslodavca podnošenje zahtjeva za utvrđivanje zakonitosti organizovanja i provođenja štrajka. Skrećemo vam pažnju na činjenicu da nadležni sud odluku o zabrani štrajka ne donosi po službenoj dužnosti, nego isključivo na osnovu prethodno podnesenog zahtjeva od strane poslodavca.
S obzirom na činjenicu da prema odredbama Zakona o visokom obrazovanju („Službene novine Kantona Sarajevo“ broj: 42/13-Prečišćeni tekst) dekan predstavlja organ rukovođenja odgovoran za zakonitost procesa u okviru fakulteta/akademije, potrebno je da nas povratno informišete o činjeničnom stanju u vezi sa održavanjem štrajka i eventualno preduzetim mjerama i aktivnostima.

ZA M I N I S T R A

Ljiljana Prelčec

Dostaviti
1. Fakultet zdravstvenih studija, ul. Bolnička br. 25.,
2. Fakultet političkih nauka, ul. Skenderija br. 72.,
3. Fakultet za kriminalistiku, kriminologiju i sigurnosne studije, ul. Zmaja od Bosne br. 8.,
4. Faramaceutski fakultet, ul. Zmaja od Bosne br. 8.,
5. Veterinarski fakultet, ul. Zmaja od Bosne br. 90.,
6. Šumarski fakultet, ul. Zagrebačka br. 20.,
7. Mašinski fakultet, ul. Vilsonovo šetalište br. 9.,
8. Medicinski fakultet, ul. Čeklauša br. 90.,
9. Pedagoški fakultet, ul. Skenderija br. 72.,
10. Elektrotehnički fakultet, ul. Zmaja od Bosne br.8.,
11. Poljoprivredno-prehrambeni fakultet, ul. Zmaja od Bosne br. 8.,
12. Muzička akademija, ul. Josipa Štadlera br. 1/2
13. Akademija likovnih umjetnosti, Obala Maka Dizdara br. 3.,
14. Akademija scenskih umjetnosti ul. Obala Kulina bana br. 11.,
15. Vlada Kantona Sarajevo, n/r Premijer,
16. Rektorat Univerziteta u Sarajevu, n/r Rektor, ul. Obala Kulina bana br. 7.,
17. a/a

Prilog